De Toon Kelder tentoonstelling gaat door!

De grote overzichtstentoonstelling van het werk van Toon Kelder, waar wij ons al zo lang voor sterk maken, gaat door! In het Amersfoortse museum Flehite hebben wij een enthousiaste partner en een prachtige locatie gevonden. De data zijn zelfs al vastgesteld, de tentoonstelling zal plaatsvinden van 11 oktober 2015 tot en met 17 januari 2016.

De komende maanden zal de Toon Kelder Stichting zich inspannen om de inventarisatie van de werken van Toon Kelder zo compleet mogelijk af te ronden. Hierbij zijn we op dit moment vooral nog benieuwd naar stukken die zich in privébezit bevinden. Dankzij de vele foto-inzendingen per post en via onze website hebben we al een goed idee gekregen van wat er ongeveer beschikbaar is, maar als u dit nog niet gedaan heeft, kunt u uw ‘Kelder’ hier registreren. Aan de hand van het uiteindelijke bestand zullen de gastconservatoren vanuit de Stichting, Jaap Versteegh en Bieke van der Mark – anoniem, op basis van geschiktheid voor de tentoonstelling – een voorselectie maken. Samen met de directeur en conservator Museum Flehite, Onno Maurer, wordt daarna de definitieve selectie gemaakt, die recht doet aan de kwaliteit en veelzijdigheid van Toon Kelders oeuvre. Vervolgens worden de bezitters van geselecteerde werken benaderd en kan de tentoonstelling worden opgebouwd.

Voor nu hopen we dat u uw medewerking aan de Stichting voortzet. Wij hebben uw steun heel hard nodig. Zo is het ons streven om simultaan met de tentoonstelling een monografie over Toon Kelder uit te brengen. Een boek dat een levendige biografie van de kunstenaar en een uitvoerige analyse van zijn werk behelst, geschreven door gastconservatoren Jaap Versteegh en Bieke van der Mark. Achterin zijn wij van plan een oeuvre-catalogus op te nemen waarin alle geregistreerde kunstwerken van Toon Kelder worden afgebeeld. Het welslagen van de monografie is op dit moment nog volledig afhankelijk van particuliere giften. Dankzij onze ANBI-status komen schenkers aan de Toon Kelder Stichting in aanmerking voor belastingaftrek. Op deze pagina kunt u hier meer over lezen.

Dit bericht was geplaatst in de categorie Nieuws. Bookmark de permalink.